det är inte lätt att bygga upp nånting när du förstör det, igen.

Finns det något bättre än dig? Ibland önskar jag det fanns något bättre.
Du är den som jag lever för,
Du är den som får mig att le...
... men samtidigt gråta.

Jag sitter med tårar i ögonen när jag skriver det här. Men jag måste verkligen få ut det. Här i bloggen kan jag få ut det. Jag behöver inte skriva vem det är, jag kan bara skriva om Dig och bara få ut det innan jag rasar ihop i en stor klump på golvet.
Ärligt nu, du är bäst.

Eller ja.. du får mig att gråta så jävla mycket!

Varför kan du inte va som dom andra? Eller nej, då skulle du inte vart så speciell som du är.

Åh, jag vet inte vad jag ska säga. Jag är rädd för dig.

Jag önskar jag fick höra dom fina orden så fort du inte drack.

_____________________________________________________________________________

Dom flesta vet nog vad jag snackar om, hoppas du också gör det. Pappa.

För exakt 6746 dagar sen föddes jag. Helt otroligt. På BB i Södertälje. Du fanns där.
Jag kommer ihåg min första opperation, mamma var där.. men inte du. Vart var du då?

Jag kommer ihåg alla ställen du och jag flyttade till när jag var liten. Du och jag bodde överallt, sen kom mamma ibland. Ni gjorde slut, ni blev ett par. Det ni inte förstod var att jag blev förrvirrad, jag blev sårad och ledsen.
Ni gifte er - Varför?

Sen flyttade du och jag hit, där vi bor nu. Kvegerö. Du är den ända bra personen här ute, nästan iallfall. Eller rättare sagt, du var den ända bra personen. Sen växte jag upp, flyttade till ett eget hus på tomten. Jag blev arton. Du började dricka. Du började fyllesmsa med mig. Du började säga "jag älskar dig".
(Lovar att tårarna inte rinner nu)

Jag gick ner i depreation för min bästa vän tog livet av sig, det förstod inte du...
Jag skolkade. Jag mådde dåligt. Jag grinade. Jag ville bara dö...
Fanns du där? Du bara sa åt mig att göra saker, sa åt mig att ta hand om mig själv för nu var jag stor...

Kan ju inte påstå att jag vill vara arton. Jag vill vara liten. Liten och inte förstå vad "jag vet inte om du är min dotter längre, du kanske är någon annans..." betyder. Såfort ölen kommer fram, kommer din spydiga kommentarer.. Men ändå dom där små söta kommentarerna som "jag älskar dig", "utan dig skulle inte jag leva idag" och "du är det bästa som hänt mig".




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0